Mint a mesében, van is meg nem is
Címkék: utazás volán online vásárlás autóbusz nemzetközi jegy
2008.02.08. 09:29
Kedves Volánblog! Naponta utazom a Volánbusz helyközi járatain és biztosan fogok jelentkezni érdekes helyzetekkel. Ami azonban ma kiverte a biztositékot, az a Volánbusz nemzetközi jegyvásárlási lehetősége. Gondoltam, szombatra megkockáztatok egy kis kirándulást. Úticélként Bécset szemeltem ki magamnak. A kirándulás ötlete akkor pattant ki pici agyamból, amikor a Volánosdi blogot olvasva elnavigáltam a Volánbusz weboldalára és ott találkoztam egy jó ajánlattal: kirándulójegy Bécsbe, 5.900 forintért. Ez tényleg nagyon jó ár, jó menetidő, stb, és ami a legjobb: online jegyvásárlási lehetőség! Imádom az online jegyvásárlási lehetőségeket. Van annak egy különös varázsa, hogy akár az ágyból, összegyűrt papirzsebkendők és kiürült orrsprays flakonok között internetezve megvásárolhassam, amire szükségem van.
A jegyvásárlás sikeresen megtörtént, örültem is, hogy milyen szép korszerű módszerekkel üzemel a Volánbusz. Az öröm egészen addig tartott, amig meg nem kaptam a visszaigazoló e-mailt. Csak a lényeget emelném ki:
'A kódra való hivatkozással veheti át menetjegyét a Volánbusz ZRT. Budapest, Népliget autóbusz-állomás nemzetközi jegypénztárában.
valamint
Ez az e-mail semmilyen körülmény esetén nem helyettesíti az érvényes menetjegyet!'
Igy, vastag betűkkel szedve, felkiáltójellel ellátva, nehogy valaki balga mód azt képzelje, hogy megúszhatja a hagyományos jegy átvételét.
Csak azt nem értem, hogy ha úgyis el kell menni külön a jegyért, miért létezik egyáltalán az online vásárlás lehetősége? És a Volánbusznak miért nem jó a jegynélküli e-ticketing rendszer, amelyet már szinte a világ összes légitársasága, hajótársasága, utazási irodája stb. évek óta használ? Miért kell ragaszkodni ahhoz, hogy a vásárlást egyértelműen igazoló e-mailen kivül a régimódi jegyet is kiváltassák a sorsüldözött utassal? Saját maguknak egy csomó aprópénzt, nekem némi bosszúságot, fejvakarást és billentyűkoptatást takaritanának meg.
Üdvözlettel
Rékuc
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Volanbusz 2008.02.08. 12:14:16
tj 2008.02.08. 13:24:02
tra lala 2008.02.08. 13:38:10
movhu 2008.02.08. 14:09:52
Nem lenne olyan bonyolult.
Subculture 2008.02.08. 18:20:11
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.08. 18:20:34
Manapság már mindenkinek van hozzáférése nyomtatóhoz, bőven elég lenne meglobogtatni a sofőrnek a kapott e-mailt. Abszolút fölösleges bonyodalom ez a mostani rendszer.
Volanbusz: képzeld, elolvastam. De ez még nem jelenti azt, hogy tetszik.
Subculture 2008.02.08. 18:23:58
viszont!
lehetne külön pénztár nyugodtan a neten jegyet rendelőknek. De amíg csak az ilyen buszokra lehet neten jegyet rendelni és a volán oldala még azt sem írja ki, hogy melyik buszokra lehet helyfoglalós előre váltott jegyet venni addig talán nincs értelme
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.08. 18:39:45
'Gondolod, hogy majd minden buszvezetőnek a szájába fogják rágni, hogy aki jelszót mond, az felmehet? sztem érdekes rendszer lenne.'
Ezt úgy mondtad, mintha legalábbis agysebészetre kellene megtanitani a derék buszvezetőket. :) Ha jól tudom, már most megnézik a jegyedet felszálláskor. Igen, vagyok annyira elborult, hogy azt gondolom: lehetne tartani nekik egy kétórás tréninget, hogy'mostantól e-ticket is van a járatokon, az ilyen jeggyel utazó utas a következőképpen kinéző papirt fogja felmutatni és erre meg erre figyeljetek'.
Semmivel nem lenne bonyolultabb, mint a hagyományos jegyeket megnézni. És olcsóbb lenne, mint külön pénztárat üzemeltetni.
Subculture 2008.02.08. 18:50:01
Azért egy ilyen átállás sem potom pénz bármennyire is annak tűnik.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.08. 18:53:21
nem mondotam, hogy potom pénz, de pl. minket is sokszázezres-milliós összegekbe kerülő tréningekre küldenek folyamatosan, hogy minél jobban tudjuk kiszolgálni az ügyfeleket. Bár én nem a Volánbusznál dolgozom úgyhogy sikeres ember már nem is lehetek :)
mindegy, úgy látszik az itteni fejek nem egészen érzik át azt a bohózatba illő helyzetet, hogy online jegyvásárlás után még külön el kell fáradnom a pénztárhoz, hogy kiváltsam a hagyományos jegyemet :)
Subculture 2008.02.08. 18:53:40
"Az öröm egészen addig tartott, amíg meg nem kaptam a visszaigazoló e-mailt. "
majd megkérdezték tőled:, hogy Miért nem olvastad el előre a tájékoztatót!
mire te:
képzeld, elolvastam.
csak én érzem, hogy magaddal kerültél ellentmondásba? Azt hitted talán, hogy a feltételeket csak úgy viccből írják, de aztán a visszaigazoló e-mailben majd jól megmondják, hogy nem is igaz? Nehezen hinném
Subculture 2008.02.08. 18:55:13
Subculture 2008.02.08. 18:55:49
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.08. 18:57:57
Subculture 2008.02.08. 19:00:17
persze nem egyenlő szint. De nem csak azért nem lehet ezt megtenni hogy neked szép legyen a jegyed:)
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.08. 19:02:24
leszarom hogy milyen a jegyem (legjobb amúgyis a tiszteletjegy :D). De ne csináljanak maguknak is meg nekem is extra pluszmunkát. Csak ennyi!