A volános pénztárakban is van káosz úgy látszik. Érdekes, hogy a biztonsági őr mondja meg a frankót nem a pénztáros. Vagy lehet valami bűnös szimbiotikus kapcsolat van közöttük?

Hello!
Amikor tegnap megláttam az új blog születését, nem gondoltam volna,
hogy rögtön alapanyagot is tudok majd hozzá szolgáltatni. De este
(02. 06.) ki kellett ugranom a népligeti buszállomásra, hogy elővételi
jegyet vegyek péntekre (nem, a csütörtök nem volt opció, pénteken
pedig indulás előtt esélyem sincs helyjegyre). Sajnos az élet és a
békávé úgy hozta, hogy csak 10 perccel pénztárzárás előtt értem ki, de
voltam már ilyen időpontban jegyért, tehát úgy gondoltam, nem lesz
probléma.

Volt.
A három, még nyitva lévő pénztár előtt 8-9 emberből álló sorok
fogadtak - és egy biztonsági őr, a következő, hangnemében lekezelő
üzenettel: "Zárunk. Ne álljon ide." (Jó, nem oktattak jómodort
szerencsétlennek, ezen önmagában nem is húztam fel magam.) Ám
hogy 10 perccel zárás előtt (a pénztárak feletti óra és a karórám is
18:50-et mutatott) nem lehet 9-10-nek beállni a sorba, az már
érdekes. Mindenkinek több, mint egy percig tart kiadni a jegyet?
De még ez is rendben lett volna, a pénztárosok is emberek, elfáradtak
munka végére, lassabban sikerül felfogni, mit is kér az utas, lassabban
mozognak az ujjaik a billentyűzeten, 19:00-kor pedig vége a
munkaidőnek - oké. Viszont még ott tébláboltam egy fél percet, amikor
is a biztonsági őr a következő kijelentést tette: "Már csak hármat
szolgálunk ki." Azaz, aki már ott állt a sorban, de mondjuk csak
negyedik volt, annak szerinte mennie kellett az automatához (ami csak
a közelben lévő településekre ad ki valamilyen rejtélyes oknál fogva
jegyeket), vagy a buszon megvenni a jegyet, illetve újra kilátogatnia a
jegypénztárakhoz másnap.
Ezen eléggé felháborodtam, és természetesen a forgalmi iroda felé
vettem az irányt, hogy beírjak a panaszkönyvbe, ám ezzel nem voltam
egyedül, már megelőztek - így tehát tőlem nem került bele bejegyzés.
A következő kérdések fogalmazódtak meg bennem:
Miért csak egységesen 19:00-ig vannak nyitva a pénztárak? Miért nem
lehet legalább egyet tovább nyitva tartani? Vagy akkor miért nem lehet
az automatából mindenhova jegyet venni?
Most, hogy a gaskóisták sztrájkolnak, és sokkal többen választják a
buszokat, miért nem gondolnak erre a pénztárak nyitvatartásánál?
Főleg, hogy bérletvásárlási időszak is most zajlott le. Még egy
pénztárban égett a villany, és a szalagfüggöny mögött látszott, hogy
ülnek is ott - nem lehetett volna egy kicsit rugalmasabbnak lenni?
üdv,
greggrant

A bejegyzés trackback címe:

https://volanosdi.blog.hu/api/trackback/id/tr87329419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pro_ 2008.02.07. 15:24:03

A Volánbusz weboldalán lehet interneten jegyet vásárolni. Kulturált megoldás, jól használható, egyszerű felület: kiválasztod az úticélt, a járatot, majd a busz alaprajzán kiválasztod, melyik helyen szeretnél ülni (mint mozijegy rendelésekor); kifizeted a bankkártyával online, majd PDF-ben megkapod a jegyet. Ezt kinyomtatod és viszed magaddal a buszra. Kb. 2 perc alatt megvan a teljes folyamat és nem kell elmenni a Népligetbe, illetve sorban állni a pénztárnál.

greggrant 2008.02.07. 15:56:02

Felhívnám pietreg kolléga figyelmét arra a nem elhanyagolható tényre, hogy a rendszer csak a Volánbusz Zrt járataira ad ki jegyet. Magyarul nincs benne mindegyik járat, így az sem, amivel én utazni szándékoztam. Egyébként minden szuper ottan a site-on.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.08. 09:40:40

Ilyesmi helyeken a pénztáros gépe a nyitvatartási idő végén automatikusan lezár. Ilyenkor ha még akar, akkor sem tud több jegyet kiadni.
A biztonsági őrnek udvariasan ezt kellene közölnie a sorban álló emberekkel, és nem úgy előadnia, mintha ő kreálná a szabályokat.

Mocoria 2008.02.08. 14:23:23

Mi jegyet szerettünk volna visszaváltani tegnapelőtt, szerda este. Csütörtök reggel 6:50-re szólt a szerda délelőtt megvett jegy, de utolsó pillanatban kiderült, hogy a férjem csak pénteken tud utazni. Gyorsan kimentünk a Népligethez. 19 óra után 5 perccel értünk ki, és nem akartunk hinni a szemünknek: MINDEN PÉNZTÁR be volt zárva! Információs iroda persze nincs sehol. Egy "Recepció"-nak (!) nevezett fülkében ült egy fiatal fiú, aki mindenkit elküldött a forgalmi irodába azzal, hogy ő nem tud semmiről információt adni... A forgalmi iroda előtt már sokan álltak. A forgalmista
1. nem akarta meghallgatni a panaszokat, nem akart információt adni, mondván, ez itt forgalmi iroda, nem információ, különben is, neki most dolga van, napijelentést kell írnia
2. többször kértük tőle a panaszkönyvet, erre nem szólt semmit, de nem is adta oda!
3. végül annyit kibökött, hogy nem tud tenni semmit, jöjjünk vissza holnap pénztárnyitásra
Férjem másnap reggel 7 órakor ott volt a pénztárnál, ahol közölték vele: nagyon sajnálják, de miért nem jött tegnap!!! Mivel a busz 6:50-kor indult Pécsre, nyilvánvaló volt, hogy ha ő és a jegy ott állnak a pénztár előtt 7 órakor, akkor nem ülhet a buszon. Ez a hölgyet nem érdekelte, és azt mondta: különben is, sehol nincs olyan, hogy megveszi a jegyet, és ha nem utazik, akkor visszaváltja.
Ezek után kénytelen volt egy új jegyet venni péntek reggelre. "Szerencsére" a jegy kedvezményes jegy volt, így az anyagi veszteség nem akkora. Mindenesetre sikerült egy utazáshoz háromszor kilátogatni a Népligethez, hogy negyedszerre (dupla áron) végül elutazhasson.
Kérdésem: miért nincs egy .............. pénztár se nyitva este, mikor a pályaudvar még teli van emberekkel, és a buszok jönnek-mennek???!!! (a pontok helyére mindenki gondoljon, amit akar)
Miért nincs egy információs iroda se nyitva olyankor?! Az utasok egymást kérdezgetik, mert hivatalos ember nincs egy szál se.
Ha már semmi sincs, legalább a forgalmi irodában miért nem lehet információt, segítséget kapni?!
Bocs, hogy hosszú volt, de nagyon bosszant.
Ja, és mindezt vasutas sztrájk idején... Amikor több az utas a buszokon. (A férjem is intercityvel ment volna, ha biztos benne, hogy egyáltalán elindul és oda is ér.)

forgalmász 2008.02.11. 13:46:53

pénztár?!?!?
ehhez is hozzáfűznék pár szót!
nos!
a pénztár nem automatikusan zár hanem manuálisan!
viszont a pénzszállítók időre mennek!
azoknak az nem jó magyarázat,hogy egy-két utasjelölt miatt nem végzett a pénztáros hölgy a zárással!
ráadásul a hölgyek egyben az információsok is hála a sok bukott bkv-s vezetőnek!
de mindegy!
honnan is érthetné ezt egy olyan kívülálló aki azt sem tudja,hogy ezek a hölgyek 05:30-tól már bennt ülnek,hogy 6-kor nyithassanak a tisztelt utazóközönség számára! az automaták pedig pusztán technikai okokból csak az elővárosi járatokra vannak belőve! a bővített program nem feltétlenül érné meg!amugy meg a menetjegyek 30 nappal előre megválthatók és aki így tesz annak van helye is a járatokon!

Kismanó 2008.02.14. 09:29:27

Forgalmász: Nem kívülálló, hanem utas, akiről beszélsz. Az utasnak semmi köze hozzá, hogy mettől meddig dolgozik a pénztáros. Nem az ő dolga. Csak jegyet/információt szeretne kapni.
Mi az hogy "technikai okból" meg "nem feltétlenül érné meg"?! Ti nem az utasból éltek?! Nem az lenne a cél, hogy minél több utas, minél több pénzt hagyjon nálatok? Hogy legközelebb is veletek utazzon, mert gyors, kényelmes, tiszta és udvariasak az alkalmazottak?

sagem3 2008.02.21. 17:18:11

Mocoria:pénztár nyitvatartás 06.00-19.00-ig.Szerinted ez mit jelent?A jegyet visszaváltani busz indulás előtt lehet nem utána.Elkellene olvasni a tájékoztatót és akkor nincs meglepi.Vagy talán mégis?
süti beállítások módosítása