Hello!
Amikor tegnap megláttam az új blog születését, nem gondoltam volna,
hogy rögtön alapanyagot is tudok majd hozzá szolgáltatni. De este
(02. 06.) ki kellett ugranom a népligeti buszállomásra, hogy elővételi
jegyet vegyek péntekre (nem, a csütörtök nem volt opció, pénteken
pedig indulás előtt esélyem sincs helyjegyre). Sajnos az élet és a
békávé úgy hozta, hogy csak 10 perccel pénztárzárás előtt értem ki, de
voltam már ilyen időpontban jegyért, tehát úgy gondoltam, nem lesz
probléma.
Volt.
A három, még nyitva lévő pénztár előtt 8-9 emberből álló sorok
fogadtak - és egy biztonsági őr, a következő, hangnemében lekezelő
üzenettel: "Zárunk. Ne álljon ide." (Jó, nem oktattak jómodort
szerencsétlennek, ezen önmagában nem is húztam fel magam.) Ám
hogy 10 perccel zárás előtt (a pénztárak feletti óra és a karórám is
18:50-et mutatott) nem lehet 9-10-nek beállni a sorba, az már
érdekes. Mindenkinek több, mint egy percig tart kiadni a jegyet?
De még ez is rendben lett volna, a pénztárosok is emberek, elfáradtak
munka végére, lassabban sikerül felfogni, mit is kér az utas, lassabban
mozognak az ujjaik a billentyűzeten, 19:00-kor pedig vége a
munkaidőnek - oké. Viszont még ott tébláboltam egy fél percet, amikor
is a biztonsági őr a következő kijelentést tette: "Már csak hármat
szolgálunk ki." Azaz, aki már ott állt a sorban, de mondjuk csak
negyedik volt, annak szerinte mennie kellett az automatához (ami csak
a közelben lévő településekre ad ki valamilyen rejtélyes oknál fogva
jegyeket), vagy a buszon megvenni a jegyet, illetve újra kilátogatnia a
jegypénztárakhoz másnap.
Ezen eléggé felháborodtam, és természetesen a forgalmi iroda felé
vettem az irányt, hogy beírjak a panaszkönyvbe, ám ezzel nem voltam
egyedül, már megelőztek - így tehát tőlem nem került bele bejegyzés.
A következő kérdések fogalmazódtak meg bennem:
Miért csak egységesen 19:00-ig vannak nyitva a pénztárak? Miért nem
lehet legalább egyet tovább nyitva tartani? Vagy akkor miért nem lehet
az automatából mindenhova jegyet venni?
Most, hogy a gaskóisták sztrájkolnak, és sokkal többen választják a
buszokat, miért nem gondolnak erre a pénztárak nyitvatartásánál?
Főleg, hogy bérletvásárlási időszak is most zajlott le. Még egy
pénztárban égett a villany, és a szalagfüggöny mögött látszott, hogy
ülnek is ott - nem lehetett volna egy kicsit rugalmasabbnak lenni?
üdv,
greggrant
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
pro_ 2008.02.07. 15:24:03
greggrant 2008.02.07. 15:56:02
Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.08. 09:40:40
A biztonsági őrnek udvariasan ezt kellene közölnie a sorban álló emberekkel, és nem úgy előadnia, mintha ő kreálná a szabályokat.
Mocoria 2008.02.08. 14:23:23
1. nem akarta meghallgatni a panaszokat, nem akart információt adni, mondván, ez itt forgalmi iroda, nem információ, különben is, neki most dolga van, napijelentést kell írnia
2. többször kértük tőle a panaszkönyvet, erre nem szólt semmit, de nem is adta oda!
3. végül annyit kibökött, hogy nem tud tenni semmit, jöjjünk vissza holnap pénztárnyitásra
Férjem másnap reggel 7 órakor ott volt a pénztárnál, ahol közölték vele: nagyon sajnálják, de miért nem jött tegnap!!! Mivel a busz 6:50-kor indult Pécsre, nyilvánvaló volt, hogy ha ő és a jegy ott állnak a pénztár előtt 7 órakor, akkor nem ülhet a buszon. Ez a hölgyet nem érdekelte, és azt mondta: különben is, sehol nincs olyan, hogy megveszi a jegyet, és ha nem utazik, akkor visszaváltja.
Ezek után kénytelen volt egy új jegyet venni péntek reggelre. "Szerencsére" a jegy kedvezményes jegy volt, így az anyagi veszteség nem akkora. Mindenesetre sikerült egy utazáshoz háromszor kilátogatni a Népligethez, hogy negyedszerre (dupla áron) végül elutazhasson.
Kérdésem: miért nincs egy .............. pénztár se nyitva este, mikor a pályaudvar még teli van emberekkel, és a buszok jönnek-mennek???!!! (a pontok helyére mindenki gondoljon, amit akar)
Miért nincs egy információs iroda se nyitva olyankor?! Az utasok egymást kérdezgetik, mert hivatalos ember nincs egy szál se.
Ha már semmi sincs, legalább a forgalmi irodában miért nem lehet információt, segítséget kapni?!
Bocs, hogy hosszú volt, de nagyon bosszant.
Ja, és mindezt vasutas sztrájk idején... Amikor több az utas a buszokon. (A férjem is intercityvel ment volna, ha biztos benne, hogy egyáltalán elindul és oda is ér.)
forgalmász 2008.02.11. 13:46:53
ehhez is hozzáfűznék pár szót!
nos!
a pénztár nem automatikusan zár hanem manuálisan!
viszont a pénzszállítók időre mennek!
azoknak az nem jó magyarázat,hogy egy-két utasjelölt miatt nem végzett a pénztáros hölgy a zárással!
ráadásul a hölgyek egyben az információsok is hála a sok bukott bkv-s vezetőnek!
de mindegy!
honnan is érthetné ezt egy olyan kívülálló aki azt sem tudja,hogy ezek a hölgyek 05:30-tól már bennt ülnek,hogy 6-kor nyithassanak a tisztelt utazóközönség számára! az automaták pedig pusztán technikai okokból csak az elővárosi járatokra vannak belőve! a bővített program nem feltétlenül érné meg!amugy meg a menetjegyek 30 nappal előre megválthatók és aki így tesz annak van helye is a járatokon!
Kismanó 2008.02.14. 09:29:27
Mi az hogy "technikai okból" meg "nem feltétlenül érné meg"?! Ti nem az utasból éltek?! Nem az lenne a cél, hogy minél több utas, minél több pénzt hagyjon nálatok? Hogy legközelebb is veletek utazzon, mert gyors, kényelmes, tiszta és udvariasak az alkalmazottak?