Online vásárlás útvesztői. De reméljük egyszer eljön az az aidő is, amikor otthon kinyomtatom a jegyem és nem kell sorban állnom. Mellesleg a MÁV blogon nemsokára bemutatom ennek a rendszernek a mávos verzióját, ami hamarosan elindul.

Kedves Volánblog! Naponta utazom a Volánbusz helyközi járatain és biztosan fogok jelentkezni érdekes helyzetekkel. Ami azonban ma kiverte a biztositékot, az a Volánbusz nemzetközi jegyvásárlási lehetősége. Gondoltam, szombatra megkockáztatok egy kis kirándulást. Úticélként Bécset szemeltem ki magamnak. A kirándulás ötlete akkor pattant ki pici agyamból, amikor a Volánosdi blogot olvasva elnavigáltam a Volánbusz weboldalára és ott találkoztam egy jó ajánlattal: kirándulójegy Bécsbe, 5.900 forintért. Ez tényleg nagyon jó ár, jó menetidő, stb, és ami a legjobb: online jegyvásárlási lehetőség! Imádom az online jegyvásárlási lehetőségeket. Van annak egy különös varázsa, hogy akár az ágyból, összegyűrt papirzsebkendők és kiürült orrsprays flakonok között internetezve megvásárolhassam, amire szükségem van.


A jegyvásárlás sikeresen megtörtént, örültem is, hogy milyen szép korszerű módszerekkel üzemel a Volánbusz. Az öröm egészen addig tartott, amig meg nem kaptam a visszaigazoló e-mailt. Csak a lényeget emelném ki:

'A kódra való hivatkozással veheti át menetjegyét a Volánbusz ZRT. Budapest, Népliget autóbusz-állomás nemzetközi jegypénztárában.

valamint

Ez az e-mail semmilyen körülmény esetén nem helyettesíti az érvényes menetjegyet!'


Igy, vastag betűkkel szedve, felkiáltójellel ellátva, nehogy valaki balga mód azt képzelje, hogy megúszhatja a hagyományos jegy átvételét.
Csak azt nem értem, hogy ha úgyis el kell menni külön a jegyért, miért létezik egyáltalán az online vásárlás lehetősége? És a Volánbusznak miért nem jó a jegynélküli e-ticketing rendszer, amelyet már szinte a világ összes légitársasága, hajótársasága, utazási irodája stb. évek óta használ? Miért kell ragaszkodni ahhoz, hogy a vásárlást egyértelműen igazoló e-mailen kivül a régimódi jegyet is kiváltassák a sorsüldözött utassal? Saját maguknak egy csomó aprópénzt, nekem némi bosszúságot, fejvakarást és billentyűkoptatást takaritanának meg.

Üdvözlettel
Rékuc

A bejegyzés trackback címe:

https://volanosdi.blog.hu/api/trackback/id/tr21330528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Volanbusz 2008.02.08. 12:14:16

Ember! Veled is szívesen kötnék üzletet. Miért nem olvastad el előre a tájékoztatót! Abban benne van. Amúgy meg hamarosan bevezetik. A "nagy" haver azt mondta.... ;-)

tj 2008.02.08. 13:24:02

Odamész fél órával a busz indulása előtt (amit nemzetközi járatban amúgy is megtennél, ugye?), és felveszed a jegyet. Mit kell ezen nyavalyogni?

tra lala 2008.02.08. 13:38:10

Arra azért jó, hogy helyed biztosan lesz arra a járatra..

movhu 2008.02.08. 14:09:52

Pedig olyan tök egyszerű volna. Fizetsz online, kapsz egy kódot mailban, a buszos meg kap egy listát a kódos utasokról. Felszállsz, ellenőrzi, hogy tudod-e a jelszót, és irány a világ.
Nem lenne olyan bonyolult.

Subculture 2008.02.08. 18:20:11

Mert a sok kocka 12 éves gyerek viccből vesz majd 30 jegyet a buszra, azért.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.08. 18:20:34

öööö, ebben a postban hol is a nyavalygás pontosan? Pont azért vásároltam online jegyet, mert nem szeretek mindent az utolsó pillanatra hagyni, és az indulás előtti, kora reggeli tumultusban (láttam már hazánkfiait utazni, ilyenkor jobb korán odaérkezni és gyorsan elbújni a busz egyik nyugodt sarkában) még a jegykiváltással is foglalkozni.

Manapság már mindenkinek van hozzáférése nyomtatóhoz, bőven elég lenne meglobogtatni a sofőrnek a kapott e-mailt. Abszolút fölösleges bonyodalom ez a mostani rendszer.

Volanbusz: képzeld, elolvastam. De ez még nem jelenti azt, hogy tetszik.

Subculture 2008.02.08. 18:23:58

Normális esetben valóban ki kéne menni órákkal korábban, hogy jegyet kapj, igy meg ráérsz jobban. A moziban hogy van a színházban hogy van? Gondolod, hogy majd minden buszvezetőnek a szájába fogják rágni, hogy aki jelszót mond, az felmehet? sztem érdekes rendszer lenne.
viszont!
lehetne külön pénztár nyugodtan a neten jegyet rendelőknek. De amíg csak az ilyen buszokra lehet neten jegyet rendelni és a volán oldala még azt sem írja ki, hogy melyik buszokra lehet helyfoglalós előre váltott jegyet venni addig talán nincs értelme

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.08. 18:39:45

Subculture
'Gondolod, hogy majd minden buszvezetőnek a szájába fogják rágni, hogy aki jelszót mond, az felmehet? sztem érdekes rendszer lenne.'

Ezt úgy mondtad, mintha legalábbis agysebészetre kellene megtanitani a derék buszvezetőket. :) Ha jól tudom, már most megnézik a jegyedet felszálláskor. Igen, vagyok annyira elborult, hogy azt gondolom: lehetne tartani nekik egy kétórás tréninget, hogy'mostantól e-ticket is van a járatokon, az ilyen jeggyel utazó utas a következőképpen kinéző papirt fogja felmutatni és erre meg erre figyeljetek'.

Semmivel nem lenne bonyolultabb, mint a hagyományos jegyeket megnézni. És olcsóbb lenne, mint külön pénztárat üzemeltetni.

Subculture 2008.02.08. 18:50:01

Minek képeznék ki a sofőröket százezrekért, ha Te így is megveszed a jegyet ráadásul jóval kényelmesebben, mintha indulás előtt hetekkel vagy teszem azt 3 nappal előtt is ki kéne menned a népligetbe.
Azért egy ilyen átállás sem potom pénz bármennyire is annak tűnik.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.08. 18:53:21

nohátigen, minek, hiszen az ügyfélközpontúság lenne, ami itt hallatlan dolog, teljesen igazad van :D bocsánat, néha megfeledkezem róla, hol is élek.

nem mondotam, hogy potom pénz, de pl. minket is sokszázezres-milliós összegekbe kerülő tréningekre küldenek folyamatosan, hogy minél jobban tudjuk kiszolgálni az ügyfeleket. Bár én nem a Volánbusznál dolgozom úgyhogy sikeres ember már nem is lehetek :)

mindegy, úgy látszik az itteni fejek nem egészen érzik át azt a bohózatba illő helyzetet, hogy online jegyvásárlás után még külön el kell fáradnom a pénztárhoz, hogy kiváltsam a hagyományos jegyemet :)

Subculture 2008.02.08. 18:53:40

Amúgy nem értem, minek utólag elferdíteni a sztorit

"Az öröm egészen addig tartott, amíg meg nem kaptam a visszaigazoló e-mailt. "

majd megkérdezték tőled:, hogy Miért nem olvastad el előre a tájékoztatót!

mire te:
képzeld, elolvastam.

csak én érzem, hogy magaddal kerültél ellentmondásba? Azt hitted talán, hogy a feltételeket csak úgy viccből írják, de aztán a visszaigazoló e-mailben majd jól megmondják, hogy nem is igaz? Nehezen hinném

Subculture 2008.02.08. 18:55:13

Figy ha pl színházba jegyet rendelsz (neten átutalva meg minden) azt is ott kell átvenned. Pl a művészetek palotájában is ez van.

Subculture 2008.02.08. 18:55:49

Peidg az nem egy volán-szint sem költségvetés

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.08. 18:57:57

A Medici-kiállitásra pl. saját nyomtatású jegyet adnak... gagyi szépműv :P

Subculture 2008.02.08. 19:00:17

Ezek szerint akkor nem a nyomtatott e-maillel meg kódszámmal mentél.
persze nem egyenlő szint. De nem csak azért nem lehet ezt megtenni hogy neked szép legyen a jegyed:)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.08. 19:02:24

ááááá
leszarom hogy milyen a jegyem (legjobb amúgyis a tiszteletjegy :D). De ne csináljanak maguknak is meg nekem is extra pluszmunkát. Csak ennyi!
süti beállítások módosítása