2006-ban Dunaújvárosban voltam. Boldogan iratkoztam be a DUF-ra. Asszony pajtival mentünk. Oda vettünk egy diákot meg egy egészet, ugye párom diák, én még nem.
Az odaúttal semmi gond nem is volt. Jegyváltáskor a sofőr nem kérte a diákot, így észre se vettük, hogy nincs nála a diák.

Pár óra múlva, zsebemben az ideiglenes diákommal szálltunk fel a visszainduló buszra. Már amikor felszálltunk sejtettük, hogy nem a tipikus kedves sofőr a mi emberünk, de lévén péntek gondolom már Ő is unta a banánt.
No kérjük nagy boldogan a két diákot, ami olyan 650 forint lehetett, vagy itt körül. Ez azért lényeges, mert egy ötszázassal és egy kétszázassal fizettem.
Elkéri a diákot, asszony nem találja. Upsz. Oké akkor vissza legyen egy egész és egy diák. Oké mondja az árat adok még egy ezrest, meg annyi aprót. Visszajár 200 HUF, azaz járna, mert a jegy mellé egy "tovább" utasítást kapunk.
Lévén egy rendkívül önérzetes ember, azonnal szóvá is teszem, hogy nem oda Buda! Még lóg 200 forinttal.  Mire Ő, dehogy lógok képzelődök. Nem is adtam neki kétszázast, csak egy ötszázast. Mondom és de adtam. Ez így ment egy darabig, mire én kissé idegesen, de még mindig nyugodt hangon:
"Ember, értse már meg, adtam egy ötszázast meg a kétszázast mivel két diák volt az eredeti tervben."
Erre ő: "Nekem itt ne emberezzé, húzzál hátra vagy lemész a buszról!"
Mivel az utolsó busz volt amivel hazajuthattunk volna Budapestre így kelletlen leültünk. Először rögtön a vezető mögé akartunk leülni, de nem engedte mondván foglalt.
Leültünk rögtön a "foglalt" ülés mögé. Egy megálló múlva jött egy srác, aki nyilvánvalóan ismeretlen volt a sofőrnek. Na neki már nem volt foglalt.

Az utasok néma csöndben ültek, majd én szépen sofőr által jól hallhatóan mondtam anyának:
"Akkor a jegyet megőrízzük, busz rendszámát felírjuk és szépen panaszt teszünk a volánnál, írunk a Homárnak stb. stb."
Szépen elemezgettük mit fogunk tenni.

Na ennek lett hatása. Kb 5 perc múlva szólt a sofőr, hogy menjek előre. Odamentem és a kezembe nyomta a kétszázast ezzel a kis szösszenettel:
"Ne találkozzunk mégegyszer a buszon"

Nem is találkoztunk, bár már nem volt este energiánk panaszkönyvezni, de valakinek lehet volt, mert azóta nem láttam azon a vonalon...

A bejegyzés trackback címe:

https://volanosdi.blog.hu/api/trackback/id/tr77337858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária 2008.02.13. 18:02:32

Hasonló modor miatt én már tettem panaszt üzletág igazgatónál, annak ellenére, hogy semennyi forinttal nem volt adós a derék dolgozó :)))

úrilány 2008.02.15. 10:21:31

óóóó, paraszt bussofőr mindenhol van... az mg a "jobbik"eset, ha akkor kezd rá a bunkóskodásra, ha diákjegyet veszel... de volt már olyan is, aki azért gúnyolódott, mert teljes áron utaztam( "á, és ablak mellé, szárny alá, ugye? és mikor küldjem a sztyuárdeszt?")

admiraL 2008.02.18. 11:42:53

ennél csak a vác - balassagyarmat 18:00 szombati járat jobb, a legparasztabb busszsofőrrel a földön.

málészájú tévésztár 2008.02.18. 15:01:41

az ország mongolokhoz közelebbi végén (t.i. kelet-mo.) mindennaposak az ilyen történetek. BorsodVolán sofőr azzal indít, kérek-e jegyet (ő ugyanis képben van azzal kapcs, h lesz-e ellenőrzés). ha nem kérek, a 250.- helyett csak egyötvenet fizetek. ő az arany szívű sofőr bá'. természetesen a vezető által feketén beszedett összeg a napszak, időjárás, családi állapot és ki tudja még minek a függvényében változik. alapvetően befolyásolja a sarcot, hogy a következő megállóban egy kávét, narancslevet, vagy hamburgert kíván fogyasztani 'hősünk' (biszony, volt már olyan, h beugrott egy restibe, mondván: 'nem vonathoz megyek, nem kell sietni. amúgy meg időben vagyunk.').
de ezzel nem lenne még gond, hiszen fekete gazdaság ide, menetjegy nélkül utazás oda, mindketten jól járunk.

a bajok ott kezdődnek, mikor pofátlanul le akarnak húzni. az utóbbi években már forintra pontosan megszámolom a visszajárót, éppen ezért. megpróbálják egyszer, kétszer, háromszor. mert van hozzá pofájuk.

krtek24 2008.02.22. 04:28:33

Az is elég nagy paraszt, aki "emberezik"...

Ennél már csak az aranyoskám rosszabb.

Czigler Zsolt 2008.02.25. 09:51:03

CIVIL kURÁZSI!
Ha azt akarod ,ne így menjenek a dolgok ,MINDEN ILYEN ESETBEN elő a panaszkönyvvel ,fotó ,tanu ,és már hullik is a férge!

flosztra 2008.03.04. 12:51:43

És ha a rendszer rossz
akkor azellen kinek kellene tenni.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.03.20. 22:42:43

Lehet, h akkor kellett volnamegemlíteni a rendszámfelírást, a panaszt meg a homárt, mikor sokadjára nem akarta visszaadni a kétszázast.
Jó szokás szerint a vétlkesnek áll feljebb, tehát a nyilvánvaló igazságtalanságot elkerülendő lett volna célszerű az emberezés helyett a várható szankciókkal előjönni.
Annak hatására láthatóan nem szívesen bár, de valószínű akkor odaadja a jogos visszajárót.

..::Froschlama::.. (törölt) 2008.03.22. 15:14:38

Még jó hogy a Körösös sofőrök kedvesek. A Körös volán a legjobb, legtisztább!:D

Szergej Alekszejevics Budenszkij 2008.03.24. 22:01:23

Volánbusz dettó!
Úgy néznek az emberre, mint egy UFOra, a jegyet vár a pénzéért. Mellesleg a sofőrök odaáig mentek a mindenféle lopással, hogy mostmár szégyenszemre a szigethalmi garázs díszes dolgozói a MOL kúton tankolnak, mert a belső kutat meg kellett szüntetni.

A vidéki volánokkal viszont nagyon meg vagyok elégedve, főleg Zala és Körös volánnal, de általában más a vidéki mentalitás és sokszor nem árt, ha tudjuk a területi vezető nevét...

Ez szomorú, de sajnos szükség van rá és bele se merek gondolni, hogy mi lenne itt egy külföldivel...

Ez a magyar valóság és ezért nehéz becsalni a buszba az autóból sokszor az embereket, kiábrándító.
süti beállítások módosítása