Kapanyél a szájból... kikirályság volán módra.

Ez a történet 2006 decemberében esett meg velem. Elöljáróban néhány megjegyzés azoknak, aki előítélesek a kutyatartókkal szemben.
A barátnőmmel együtt egy kutyát is kaptam, egy Westiet, aki 8 kilós, szobatiszta és igen jól nevelt. Az igen jólnevelt alatt azt értem, hogy nem agresszív, hangját nem hallani, soha sem morog, soha sem hisztizik és szót fogad a parancsszavaknak. A szobatisztaságról meg annyit, hogy mióta együtt élünk - közel 4 éve - soha nem pisilt be, soha nem végezte a nagydolgát sem nálunk, sem más lakásában, sem pedig közlekedési eszközön. Mi is szobatiszták vagyunk, ami alatt azt is értem, hogy a kutya ürülékét összeszedjük, függetlenül attól, látja-e valaki, vagy sem.


Mikor összejöttünk és jöttek a bemutatások a családnak, kutyástól, barátnőstől utaztunk vidékre, havonta két-három alkalommal. Ez a Budapest-Baja vonalon közlekedő buszok használatát jelentette főként. Ezen felül az ország több pontjára mentünk kutyával és busszal nyaralni, kirándulni, mindenféle inzultus nélkül. Természetesen a kutya oltva volt és van, valamint szájkosárral felszerelve volt szállítva. Egy alkalommal nem engedtek fel a buszra, amikor - saját hibából - a szájkosár otthon maradt. Tudomásul vettük a dolgot, nem volt semmilyen vita a sofőrrel, sem feljelentés, sem csúnya szó egyik fél részéről sem. Elhozta anyám a szájkosarat, és következő busszal gond nélkül mentünk utunkra. Ezt a hosszú bevezetőt csak azért írtam, hogy elkerüljük a felesleges szakkolást és félreértéseket.


Tehát ott álltunk december elején a népligeti állomáson (barátnő és 10 éves öcsike, plusz a hat kilós kutya kézben, szájkosárral), ahonnan egy kalocsai busszal - a 19:30-assal - szerettünk volna utazni, két nagytáskával és két kis hátizsákkal. A sort szépen kivártuk, mert ennyi cuccal lehetetlen felszállni, valamint be is akartuk tenni szokás szerint alulra a nagy csomagokat. Sor nagy része elfogy, szállok fel, hogy megvegyem a jegyet.

- Jóestét, két jegyet kérek xxxxxxx állomásig, plusz egy kutyajegyet.
- Kutyán van szájkosár? (Jóestét neked is....)
- Igen van.
- Be van oltva?
- Igen be. ott van a nyakában az oltási biléta erre az évre...
- Oltási könyve itt van? (Oltási könyv az valamivel nagyobb, mint egy altalános iskolai ellenőrző füzet, viszont cserébe gyűrődik és több évig meg kell őrizni az oltások miatt. Tehát az ember nem hordja magánál.)
- Elnézést kérek uram, de az oltási könyvet nem vagyok köteles magamnál hordani...
- Oltási könyv nélkül nem adok jegyet.
- Eddig soha nem kérték a könyvet és nem is volt probléma belőle, de be van
- Nem adok jegyet, húzzál lefelé... (Na itt kezdett elborulni az agyam, de még lenyeltem a békát..)
- Legyen szíves elvinni bennünket XXXX-ig, a kutya rendben van...
- Nem hallod, mit mondtam, takarodj le a buszomról.
- Rendben, de megyek a forgalmi irodába..
- Oda mész, ahova akarsz... + valamit elmorzsolt a bajsza alatt, amit nem értettem.

Ezek után dupla fejjel berohantunk a forgalmi irodába, ahol a bent lévő ügyeletestől megkérdeztük, hogy mik az előírások a kutyaszállításra. Azt a választ kaptuk, oltási könyv nem kell, bilétával és szájkosárral köteles elvinni bennünket a sofőr. A hölgy nem jött a buszhoz velünk, mert nem hagyhatja el a szolgálati helyét, de menjünk oda és mondjuk meg, hogy el kell vinnie bennünket.
Visszarohantunk a buszhoz, ahol éppen a szimpatikus sofőrbácsi egy diáklány fejét ordította le érdekes stílusban, és őt sem vitte el. Csajszi bőgött egy sort, de úgy néz ki, a későbbi buszon már nem volt semmi baj vele - és velünk sem, mert elvitte szó nélkül.

Tehát megint odaérek a buszhoz, a busz ajtajából mondom a csákónak, hogy mit mondtak a forgalmiban, még mindig illemtudóan, magázva:
- Jó estét újra, azt mondták a forgalmi irodában, hogy maga Köteles bennünket elvinni, és a kutyaszállításnál nincsen szabály az oltási könyvre!
- MOSTMÁR AZÉRT SEM VISZLEK EL TE TAHÓ!
Felpattant a sofőr, szinte odébblökve elindult lefelé a lépcsőn, hogy bepakolja az utasok csomagját. Én persze rágtam a fülét, hogy ezt meg ezt mondták. Barátnő is beszáll és ő szépen kéri. Mire a csákó beszólt neki valamit, hogy ne ugasson bele a dolgába, és megfűszerezte egy picsával is. Na itt elborult az agyam, és közöltem vele, hogy ekkora köcsög állattal, aki ennyire kiélvezi a hatalmát még nem találkoztam, plusz, hogy panaszt fogok tenni, ha nem visz el. Akkor már én sem utas, csak buzi köcsög voltam. Innentől kezdve sajnos a méltánytalanul ért jelzők és szituáció hatására nálam is kiszaladt pár hasonló szintű sértés, szóval jól odamondogattunk egymásnak a csákóval. A busz persze elment nélkülünk.

Vissza a forgalmiba, kérdem, hogy hol lehet panaszt tenni. Következő busz 22:20kor indul, tehát időnk az mostmár van bőven. Forgalmis néni is helyteleníti amit a sofőr tett, de közli velem, hogy nem tehetek panaszt ellene, mert nem hozzájuk, hanem a baja? bács? volánhoz tartozik. De ad egy telefonszámot, ahol megtehetem a bejelentést, ez a bajai forgalmi iroda száma.
Okés. Megnyugod, szám elrak. Éjfélre hazaérés, 40 perc kutyagolás még az éjszakában, egykor fekvés.

Kb. itt vége is lenne a történetnek, ha nem éreztem volna teljesen sértőnek és igazságtalannak a dolgot, főleg, hogy ekkor már 14 éve utaztam volánbusszal és ilyen megalázásban nem volt még részem. Hétfőn felhív telefon, egy úr felvesz, bemutatkozik, hogy ő - nevezzük az egyszerűség kedvéért Bélának - az állomásfőnök. Okés, örülök, tényállás előad, miszerint szeretnék panaszt tenni egy sofőr ellen. Melyik járat? Mikor? Igen... sajnos ez a sofőr nem hozzájuk tartozik, hanem a Kecskemétvolánhoz. Na, mondom király, de azért elkérem már a számukat. Megadja.
Felhív kecskemét volán, hölgy felveszi, mondom neki, hogy mit szeretnék. Igen, felveszi a jegyzőkönyvet... mondom melyik járat: jajj, az nem hozzájuk tartozik, hanem kalocsához? bajához?, de megadja a számot, és keressem xy-t - Bélát. Így megint megkapom azt a számot, ami az már pénteken megkaptam. Kicsit már kezdett elegem lenni, hívom a számot. Aznap hívtam vagy tízszer, de nem vették fel.

Másnap, kedden hívom a számot, felveszi a Béla, bemutatkozok, mondom neki, hogy ki és mi vagyok, mit szeretnék. Erre nagy hangon elkezd leoltani, hogy mégis hogy van pofám még felhívni őket ezek után? Mondom, elnézést, mi után? Hát most volt itt a kérdéses kolléga két tanúval és felvettek egy jegyzőkönyvet a pénteken történtekről, és arról, hogy én hogyan provokáltam őt.

Mondom, na erre már nagyon kíváncsi vagyok, fel tudná-e olvasni nekem, mi is történt. Hát az történt, hogy miután beállt a busz én feltolakodtam elsőként és ELKEZDTEM KURVAANYÁZNI, miközben ő illedelmesen köszöntött. Meg leparasztoztam. És utána akartam jegyet venni, de a kutya nem volt beoltva és szájkosara sem volt. Mire ő jogosan és higgadt hangnemben megtagadta tőlem az utazást. Ezek után hasonló szavakkal illettem, miközben ő felszállította az utasokat.

Ezen egy csöppet kiakadtam, és a Béla figyelmét felhívtam pár dologra, ami nem stimmelt. Egyrészt miért anyázna akárki a jegyváltás előtt egy sofőrrel? Másrészt ha minden az elmondottak alapján történt, akkor miért vagyok most itt a telefonban? Miért akarok panaszt tenni? Említettem, hogy a forgalmi irodáról nincsen szó a jelentésben, és esetleg mint elfogulatlan felet fel lehetne hívni őket. Önmagától miért hozna a sofőr tanukat, ha ő korrektül viselkedett? Béla is kissé visszavett a hangneméből, meg a stílusából. Mondtam neki, hogy beszéljen a kedvesemmel, akit lepicsázott a sofőr, pedig végig udvarias maradt vele. Én mondtam a Bélának, hogy miután a sofőr úr leköcsögözött, én is osztottam neki szépen a jelzőket, de ne keverjük össze az ok-okozatot. Ezt követően beszélt vele a kedvesem - vele a Béla teljesen normálisan viselkedett - és ő is felhívta pár visszáságra a Béla figyelmét.

A végén azt mondta a Béla, hogy mivel a mi állításunk áll szemben a sofőrével - bár ezeket így átgondolva már neki is necces pár pont - egy szembesítést javasolna, ha készek vagyunk rá. Mondom: örömmel, bármelyik nap készen állok erre, max egyik nap korábban eljövök és másnap túlórázok picit. A bökkenő az volt, hogy ehhez Bajára kellett volna utazni, ami sajnos az akkori kötött munkaidőm miatt nem volt megvalósítható. Nekik meg a budapesti, Népligetben történő szembesítés nem volt megoldható. A végén azzal zártuk a beszélgetést,hogy beszélni fog a kollégával a dologról, Mi meg nem teszünk feljelentést, ha garantálni tudja, hogy egy következő alkalommal, ha ezzel a busszal utazunk, nem fog attrocitás érni, és nem kell két-három órán át üldögélnünk a következő buszra várva.


Összefoglalva: sajnálom, hogy a 14 év buszozás egy ilyen rossz élménnyel ért véget. Sajnos nagyon a szívemre vettem, mert mindig bertartom a szabályokat, ezért nagyon rosszul esett ez a stílus és hangnem. Ha rágondolok, a mai napig összeszorul a gyomrom, annyira rosszul esett a szituáció. Megválaszolatlan kérdések maradtak bennem az üggyel kapcsolatban. Vajon miért küldött Béla először kecskemétre? Aznap már miért nem tudtam őket elérni? A sofőr honnan tudta meg, hogy neki másnap reggel jó, ha bemegy, és tanúkat hoz magával? A hozott tanúk mennyire voltak hitelesek: ott utaztak-e a buszon pénteken, és kedden reggel éppen ráértek bejönni tanúskodni? Hány embert nem vitt még el ez a kedves úriember, mert ballábbal kelt fel éppen? Nem tudom, kapott-e valamilyen büntetést a csákó, de sajnálom, hogy azt a szembesítést kihagytam, mert legalább egy elnézéstkérést elfogadtam volna. Ha nem lett volna nálam kutya, akkor mibe köt bele? A 14 év alatt - ebből 3 kutyás év - miért nem volt semelyik sofőrrel problémám, főleg olyan, amiből kiderült, hogy tahó, és buziköcsög vagyok? Miért nem lehetett a népligetben panaszt tenni, és miért nem tudta a népligetben senki arra kötelezni a sofőrt, hogy vigyen el bennünket? Most lehet jönni, a kutyások dögöljenek meg stb. dumával, de szerintem a kutya itt csak egy ürügy volt.

Remélem az úriember nem fog sokáig dolgozni a volánnál, mert nem javítja a cég hírnevét. Kb. ennek a történésnek a folytatásaként kocsiba ültünk és azóta nem is utaztunk volánnal, csupán három alkalommal. Persze akkor sem volt baj, hiába volt nálunk az a hat kilós, agresszív vadállat, ami ekkora pánikot okozott egy üresfejű sofőr kobakjában.


Dinin

A bejegyzés trackback címe:

https://volanosdi.blog.hu/api/trackback/id/tr50331356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manyuska 2008.02.08. 17:10:47

Fejétől bűzlik a hal. A korrupt vezetők és politikusok miatt lejjebb is alakulóban a vadnyugat: mért legyen tisztességes az átlagpolgár, ha cinikus rablók irányítják az országot? Értsd mindegyik pártra. Pár év, és mint Szicíliában, csak egy-egy keresztapa védelmében lesz biztonságban bárki.

Rwindx 2008.02.08. 17:19:58

Nos ha az én barátnőmet picsázza le, vagy engem tahózik azt hiszem becsomagolom a táskák közé és rázárom. Addig gondolkodhatna az élet dolgairól míg valaki ki nem engedi. Alapvetően nem vagyok egy agresszív ember, de ez kihozta volna belőlem az állatot.

Egyébként jobbára manyuskának igaza van, kiegészítve az általános fusztráció okozta verbális és nem verbális erőszakkal. Tehát nem csak azért tajtparasztok jópáran mert ezt látják fent, hanem ez a folyamatos feszültség egyfajta levezetése.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.08. 17:26:30

"Mért legyek én tisztességes? Kiterítenek úgyis!
Mért ne legyek tisztességes! Kiterítenek úgyis."
József Attila

Manyuska, ez csak magyarázkodás, a tömegemberek átlátszó mentegetőzése mindent a "vezetőkre" fogni... ez kölcsönhatás.
A vezetők is olyanok, amilyen az átlagpolgár és vica versa. Tyúk-tojás probléma.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.02.08. 17:52:39

> Nem hallod, mit mondtam, takarodj le
> a buszomról.
> Rendben, de megyek a forgalmi
> irodába..

... és viszlek szépen a hónom alatt téged is, én így folytattam volna.

A barátnőm lepicsázása után pedig garantáltan selypített volna egy hosszú-hosszú fogászati helyreállító műtétsorozat végéig.

gery · http://gery.blog.hu 2008.02.08. 18:00:46

nem vagyok egy agresszív ember, de ez vagy kamu, vagy iszonyat lúzer az illető. forgalmi iroda? ezek után? lófaszt. fogadok, hogy egy jókora maflás után elvitt volna a sofőr szó nélkül, és lehet, hogy másképp viszonyulna utána az emberekhez.

szeni17 2008.02.08. 18:07:09

senkinek nem tűnt fel, hogy a kutyus a történet elejétől a történet végéig 2 kilót fogyott? :)
amúgy durva történet, kár, hogy megeshet az ilyen

Vonaljegy 2008.02.08. 18:13:14

A posztolót meg tudom érteni, valószínüleg a legjobb megoldást próbálta választani. Persze nekem is ment már fel a pumpa ehhez hasonló esetekben, de sajnos egy buszsofőr megütése köszfeladatot ellátó személy bántalmazásának minősülne, amiből nem kívánt ügyek lehetnek. Megjegyzem, az ilyen parasztok ezt használják ki. Szóval, igen, persze mindenki legszívesebben pofánvágná, de sajnos 15-20 tanú előtt ezt megtenni elég nagy hülyeség is egyben. Ilyen fasz miatt bíróságra járni nem igazán kifizetődő.

Vonaljegy 2008.02.08. 18:14:16

Bocsánat az elírásért: természetesen "közfeladatot ellátó személyt" akartam írni.

stanmore 2008.02.08. 18:21:45

Ettől a történettől függetlenül,ebben az országban minden hülye tahónak kinyílott a csipája,itt mindent lehet,legfeljebb majd a bíróság felment,ha meg nem dobunk rájuk egy Molotovot.Ilyenkor az a gondolatom támad,hogy talán nem is olyan rossz az a diktatúra egyeseknek,mert a Kádárista időkben legalább az ilyeneket jól fejenvágták egy bikacsökkel,aztán megtudta mi az illem.

2008.02.08. 18:27:44

Nem az érintettel kell vitázni, vagy a forgalmi bódéban a haverjánál panaszkodni.

gordu 2008.02.08. 18:29:19

add el a tévéd, és vegyél egy tragacsot.
ha eladjátok a csajod tévéjét is, plusz hozzáteszel pár berugásnyit, akkor 80-100-ért használható kocsit kapsz.

nem jó, de jobb, mint a busz meg a vonat.
azoknál biztos jobb.
tisztább, gyorsabb, és akkor megy, amikor te akarod.
ha ketten utaztok, egyértelműen olcsóbb is, és a kutyát sem kínoztátok.

mert így igen. szegény, én csak őt sajnálom, jobb gazdit érdemel. se lakás, se busz nem való kutyának.

nonok 2008.02.08. 18:37:49

Ezek a primitív barmok, "buszsofőrök" és egyéb "szolgáltatók" pont olyanok, amilyeneknek a birka nép eltűri őket. Engem 2 hónapja küldött el egy mávos pénztáros, mert nem volt nálam a gyerekem személyije a kedvezményes jegy vásárlásához. Amit jogtalanul kért, mivel azt úgyis a kalauz ellenőrzi. A sorban mögöttem álló, "kedves" többiek pedig nem mellém álltak, hanem ellenem fordultak, hogy ne tartsam fel őket. Hozzáteszem, a vásárlás is tovább tartott volna,
mint amennyi a vita ideje volt. Mávstarték a válaszlevelükben nekem adtak igazat, de szó se volt a pénztárosról.
A buszos ügynél is az a kérdésem: egyedüli utas volt a tisztelt póruljárt a buszon? Ha nem, akkor hogyan létezik, hogy a többi utas nem fordult fölháborodva egy ilyen bunkó állat - bocsi a hasonlatért, igazi állatok! - "buszsöfőr" ellen?! Hogyan nem ajánlották fel rögtön a nevüket, telefonszámukat a megalázott utasnak tanúskodás céljából?! A válasz: ezért tarunk itt, még 18 évvel is az emberellenes diktatúra bukása után. Semmi, de semmi más miatt, kizárólag ezért!

Subculture 2008.02.08. 18:38:10

Vonaljeggyel értek egyet, mert akármennyire is kézenfekvőnek tűnik az agresszió, nem vezet semmire. Ellenben egy szándékos udvariaskodás ilyenkor jól ki tudja hozni az embereket a sodrukból. (hogyan küldjünk el valakit úgy a francba hogy szívesen menjen nevű kurzus)Persze elég kevesen vannak, akik erre képesek. Ez a pingpongozás az ügyféllel meg nevetséges és kiszolgáltatott helyzetbe is hoz. Ha meg a kutyáját ott akarja szállítani, hát tegye, az ő dolga.

Gordu!

Ez miond szép és jó, amit mondasz négykerekű barátunkról, ám ha vki ki is tud fizetni egy autót, van annak fenntartása, szervizelése, biztosítása is, márpedig ha a buszpénzből akar vki autóra spórolni, az nem vadi új lesz az biztos, és egy párszázezres autó szervizeslése nem 2 ft és nem mindenkinek a bácsikája autószerelő. Szóval a megoldás nem az 'akkorneutazzálbusszalbazmeg'

2008.02.08. 18:41:21

Ez olyan dolog, mint amikor a Bankban a titkárnő kiscsaj, valami fegyveres nagyhatalomnak érzi magát, vagy hatóságnak!
Ha nem magyarázod el neki, hogy le fogod tépni a fejét és megpróbálod egy mozdulattal kiszaggatni a csontjait a testéből, akkor nem fogja megérteni, hogy ki-kiért van és ki miért van ott és ahol.
Ha ott a helyszínen megofogd a sofőrt berakod a helyére és keményen ránézel, hogy na ide figyelj te utolsó ócska kis buzi, ha most azonnal nem adzs nekem 3 jegyet atomrondán össze fogom veled vérezni a követ! És ha eközben fogod a ruháját vagy a karját és érezteted vele, hogy veled ugyan nem lehet szórakozni mert tényleg vér lesz a dologból, hidd el azonnal kezesbárány lesz és még elnézést is kér, amikor leszállsz hogy zötykölődött a busz, de főleg nm fog tovább szarozni, mert akin látszik, hogy ivott már embervért attól a gyökér emberek is tartanak.
Ha ő így áll hozzád, nem érdemes nekiállni a diplomata, én felsőbbrendűbb, meg inteligensebb vagyok nálad szöveggel!
Olyan mintha egy kínainak elkezdenél spanyolul beszélni, nem fogja megérteni, mert nem érti a szavak jelentését.

Szemet-szemért, a paraszt csak abból ért!
És ez tapasztalat nem agresszió! Én is mindig azzal kezdek hogy jó napot kívánok, ezt vagy azt szeretnék, és ha azt a választ kapom, hogy nem adok neked, akkor azt mondom, hogy de igen te most adni fogsz nekem, és ha mégegyszer hozzáteszi hogy nem és esetleg kiegészíti egy bazmeggel vagy anyáddal, akkor ráveszem erőszakkal, amire kérem és ami neki a kötelessége.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.08. 18:42:49

Én is birom a sok önjelölt Bruce Lee csipogását, hogy mennyire elagyabugyálták volna a sofőrt. Ha igy lenne, mindenhol verekedést látnék jártamban-keltemben :) amúgy pedig nonok-al értek egyet, itt is akárcsak a gyereketleszállitós postnál is teljes értetlenséggel állok a jelenség előtt, hogy senki nem szólt közbe (igen, én ilyenkor bele szoktam avatkozni).

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2008.02.08. 18:47:39

Én egy hasonló eset után döntöttem úgy, hogy ha belerokkanok is a költségekbe, átváltok saját közlekedési eszközre, ergo autóra...

Utolsó volános utamkor szokás szerint rákérdezett a sofőr, hogy 400-ért jó lesz-e. Mikor mondtam neki, hogy nem, beszólt, hogy akkor itt van bazdmeg. Elküldtem a pacákot a jó büdös kurva anyjába, jó hangosan, hogy az egész busz hallotta... Páran kiröhögtek (biztos azt gondolták, hogy mi a szart kekeckedik ez a kis pöcs), de rá húsz percre pár ember kivételével mindeki megszopta, mert hirtelen 4 ellenőr termett az egyik megállóban és a busz kb. 95 %-nak nem volt rendes jegye... Akkor persze én röhögtem...

Annyi tapló dolgozik a tömegközlekedésben, hogy az egyszerűen hihetetlen... Én már évek óta arra gyanakodok, hogy felvételkor az egyedeknek meg kell haladniuk egy bizonyos taplósági szintet és csakis akkor veszik fel őket a BKV/Volán/stb-hez.

Subculture 2008.02.08. 18:58:54

Hivatásos beszólóművész ha ezután feljelentenek, meg is érdemled majd. Viszont cserébe jól beszóltál ;) bocs erre mást nem tudok mondani

nonok 2008.02.08. 19:11:37

Örülök Rékuc,hogy egyetértesz.Hadd válaszoljak egyúttal értetlenkedésedre,remélem,nem tűnök nagyokosnak.Azért vagyunk - tisztelet a kivételnek - birka nép, mert a diktatúra erre szoktatott minket. Kevesen olyan szerencsések - mint én -, akiknek alkalmuk volt sokszor megtapasztalni, hogy működnek a hétköznapi helyzetek igazi - nyugati - demokráciákban. S ha már így van, akkor kellene egy demokratikus sajtó, amelyik erre tanítja a népet. De az a sajtó, amelyiknek a prominensei
a diktatúra kiszolgálói voltak, erre nem alkalmasak. Nem is akarnak alkalmasak lenni, hiszen titkon a mai napig gyűlölik a demokráciát - egykori hatalmuk megingatóját- tehát ellene hangolják a népet, nemhogy segítenék, még ha képesek lennének se. Itt aztán be is zárult a kör.

gordu 2008.02.08. 19:15:12

Subculture:

akinek van otthon 50-100e forintos tv-je, 30-80e ft-os bringája, akinek van mikrója, akinek van egy 100e ft-os gépe, amivel havi 3-5-10e ft-ért netezik, annak igenis van pénze egy negyedéves 10 és 20e közötti (havi 3-6000) közötti kötelezőre.
a szerviz olcsó gépnél olcsó.

a benzinről már nem is beszélek, ha ketten mennek, egyértelműen olcsóbb bármi másnál.

nem akarok itt az autó mellett kampányolni, jó lenne egy működő tömegközlekedés, viszont ez így egyszerűen nem alternatíva, nem helyettesíthető az autóval.
ha olcsóbb lenne, akkor esetleg, így viszont szarabb, de legalább drágább.

PTibor (törölt) 2008.02.08. 19:15:25

Egy IQ tesztet "írnak". Ha bizonyos érték alatt ven mehget a tahósági képzésre. Akinek van papírja arról, hogy paraszt, annak egyből buszt adnak a segge alá..
tisztelet a kivételnek ;)

Utálom a BKV figyelőt 2008.02.08. 19:23:18

A forgalmi irodába is lehet panaszt tenni mert kell hogy legyen panaszkönyv(vásárlok könyve).Mondhattad volna telefonba hogy a Népligeti forgalmista mit mondott. Vagy azon a napon ki volt ott szolgálatban és ő lehetett volna az egyik tanúd.Nem engedtem volna a buszt elindulni oda álltam volna elé.Rendőrt hív a buszvezető,és akkor mi van?Lehet hogy akkor tisztázódott volna az utazásod,és elérsz az úticélodhoz.

Condottiere 2008.02.08. 19:23:22

Nem panaszt kell teeni, hanem addig ütni a fejét, amíg van neki

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2008.02.08. 19:30:34

Ez nekem nagyon bűzlik. Vagy teljesen kamu vagy csak szépít valamit a fickó. De így szerintem nem történt meg. Írta valaki a mávos ügyét, a gyerekjeggyel kapcsolatban. Az még egy dolog.Aki nem a máv jogásza, a sorban áll, csak annyit hall,hogy valaki balhézik, mert szerinte nem kell személyi, a vasutas szerint meg kell.Miért ne lehetne a mávnak egy ilyen hülye törvénye, ha nem is logikus?(elég sok ilyen van a mávnál) Szóval ezesetben csak azt látja az ember,h valaki "értetlen" és feltartja a sort.de ez a buszos ez teljesen más. Ezek után a sértett képes volt nem kirúgatni a sofőrt? Létezne ilyen? Ha igen, akkor tényleg megérdemli ezt a sofőrt.Nem tudok jobbat mondani.Ha nem azért, mert titeket megalázott, legalább azért, hogy más ne szívhasson miatta. És nem itt kell sírni a blogba, hanem a kérdéseket erélyesen feltenni az illetékes helyeken. És nem tűrni a jogaink sárbatiprását. Ha ezekután még több atrocitás ér, akkor lehet írni a retekklubbnak, akik örömmel leadják a cuccot a híradóba. Az atyaúristen is tudni fog a dologról a volánnál, é Ő már ki fogja rúgni a hibázó alkalmazottakat ez esetben.

Zelefánt 2008.02.08. 19:38:04

Mi a fasz köze van a diktatúrának ahhoz, hogy mi állatian bunkók vagyunk egymással?!
Személyes kultúra kérdése az egész -- és elismerem, ebben a tekintetben nagyon szerényen állunk.

nonok 2008.02.08. 19:52:02

Az a f@sz köze van hozzá, kedves Zelefánt, hogy a diktatúra legfontosabb eszköze volt az "oszd meg és uralkodj" elve szerint egymás ellen fordítani az embereket. Ha egymást marják, nem a hatalommal sz@roznak.

gordu 2008.02.08. 20:02:34

hát az éppen nem a diktatúra eszköze volt, hanem inkább egy mai párté.
a diktatúra eszköze inkább a "ne lógj ki, maradj hülye" volt. meg a "ne dolgozz, úgyis ugyanannyi pénzt kapsz".
no meg a "tudás úri hincutság", és lehetne sorolni.
de egyébként egyetértek, ezért bunkó tahó mutyiország ez, onnan hozzuk.
a fejlődés egyedül annyi, hogy most büszkén tahó a magyar, eddig kussban volt az.
de szerintem nem szégyen jót is tanulni, hiszek benne, hogy olyan 50-60 év múlva talán normális nép lesz az 5 milliós magyarság.

Fedup Sári 2008.02.08. 20:39:14

sanche, ha neked is volt hasonló (vagy bármilyen más jellegű) problémád vmilyen cég, elsősorban tömegközl. cég emberével, és elérted, hogy az illetőt lapátra tegyék, akkor légy szíves, írd meg a technikádat.

Mint ez az eset is mutatja, és én is többször tapasztaltam, ezek a cégek _nem_ akarnak megszabadulni még a legtahóbb, legszarabbul dolgozó embereiktől sem, minden esetben összezárnak, és körbe veszik, védik még a legkishalabb emberüket is, és bármit, hangsúlyozom bármit behazudnak, és azt kapod vissza, hogy _te_ voltál az, aki nem megfelelően, bunkón stb. járt el, és örülj, hogy ennyiben hagyják a dolgot.

Tanút meg próbálj meg szerezni az utastársak közül, ha nincs ismerős veled.

Egyébként is, az ilyen tahóság, mint ez is, ha van is tanúd, legfeljebb arra lenne jó, hogy becsületsértési pert indíts a baromagyú ellen, de annak a céghez semmi köze. És neked se nagyon lesz jobb tőle, viszont sok időd elmegy, és még csak lehet, hogy nem is te nyered meg a pert. Ráadásul itt a szenvedő alany is beszólogatott, úgyhogy neki nem is nagyon lett volna ésszerű belevágnia, csak a barátnőjének.

A legrosszabb az, hogy akkor is elsimítják az ügyeket, ha pl. olyan bejelentést teszel, hogy vmelyik alkalmazottjuk balesetveszélyes helyzetet teremt. Még akkor is, ha rendszeresen, vagyis tanúra sincs szükség, csak megnézni valamelyik nap, hogy hogyan mennek a dolgok.

Akik meg azt mondják, hogy le kellett volna verni a fickót, azoknak a) csak a szájuk jár, b) pontosan miattuk olyan a helyzet, hogy bármikor lebuziköcsögözhetnek buszraszállás közben. Gratulálok.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2008.02.08. 22:26:43

Sári, akkor szerinted nyilván az a megoldás, hogy... mi is? Ja nincs. Bunkók az emberek, úgyhogy ennyi. Tapsikoljuk körbe azt aki annyiban hagyja, ha megsértik a jogaikat.
Most nagyon meg fogsz lepődni: nem egy embert rúgtak már ki feleennyitől. Igen, a cég alkalmazottai rendszerint összezárnak, védik egymást.
De ne hidd már, hogy több ember szabálysértése (bűncselekménye), tényleg bűntetlen marad, ha teszel is érte valamit.És ebből a blogból is azért Te is kilvastad, hogy az utolsó telefonálgatásnál már merőben más volt hangnem és meglehetősen be voltak sz*rva attól, hogy esetleg a srác nem hagyná magát.(de én még mindig szkeptikus vagyok, hogy így történt-e ez a dolog, vagy csak egy kis frankó rémmese ez, amiket sajnos egyre többen gyártanak, sok témában.) Visszatérve: szóval bennük volt, hogy itt még nagyon is rosszuljárhatnak többen a volánosoknál. Itt nincs mese, itt tényleg erőszakosnak kell lenni. És menni előre. Ha nyílvánosságot kap egy felháborító dolog(tv, vagy csak a cégen belül a felsőbbvezetőséghez jut) akkor ne fél, annyira már nem is védik meg azt az egy-két dolgozót, mert ilyenszinten már érdekük nekik is cselekedni. Szóval elmondom neked, ez a recept. Képzeld, működik is. Nem vagyok jogász, de a saját jogaimat ismerem és nem tűröm, hogy azzal szórakozzanak. Az a szánalmas, hogy van aki tűri. És sír. Esetleg máson veri le. Na én ehhez gratulálok!

Ja és én nem vagyok verekedéspárti, de aki a barátnőjének a sértegetésekor(az előzmények után) nem vág orrba akárkit az a) vagy hazudik b) vagy miattuk olyan a helyzet, hozzászoknak emberek, cégek, hogy a földi halandókkal bármit megtehetnek bűntetlenül.

Adani 2008.02.08. 22:32:21

Sztem ha pofán akarod vágni ilyen esetbne megjegyzem meg is érdemelné akkor az ne tartson vissza, h közfeladatot ellátó szmeély meg tanúk előtt, hiszen valszeg senki sem fog tanúskodni. Az ember meggondolja 2x ,h egy ilyen hülyeség miatt tegyen-e feljelentést és mászkáljon-e évekig bíróságra avagy tanúskodjon-e ami szintén ezzel jár, egyszerűbb azt mondani, h nem láttam és hallottam semmit.

Egyébként mi lett volna ha azt mondta volna az áldozat, h ok akkor menjünk el a forgalmistához és hallgassuk meg ő mitmond erről. Vagy akár azt is, h jó van uram, de akkor megmutatná, h pontosan melyik pont is rendelkezik arról az utazási feltételekben ,h kell az oltási könyve is a kutyának? Ugye az utazási feltételek minden buszon ki szokott lenni téve valahová, meg elvileg van a sofőrnél is.

Panasztevésnél meg időpont busz rendszáma, esetleg járatszám, ez alapján meg lehet találni.
Kecskeméten a Kunság Volánnál pl. van közvetlen teleofnszám a panaszokhoz és ott ennyi adat elég a panszhoz, vannak nekem is történeteim majd meg is fogom írni.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.02.08. 22:52:21

Sziasztok!

Mivel a story velem tortent meg, ezért reagálnék pár felvetett gondolatra.

A kutyus valóban fogyott két kilót az írás végére. Jelenleg jól van, éppen a gazdasszonya lábánál fekszik, és jelenleg 9,5 kiló. A hírtelen fogyás oka pedig igen egyszerű: nem olvastam végig az írást alaposan. Bár aki ismeri a westiet, az tudja, mekkora véreb lehet.

Verekedés. Nekem nagyon eldurrant az agyam és a kedvesem tartott vissza attól, hogy össze ne akaszkodjak a sofőrrel. Mellesleg teljesen igaza volt, mert biztos előkerült volna egy addig unatkozó biztonsági őr és én lettem volna az, aki jobban rákúr. A sofőr meg kb. 100 kiló lehetett, szóval nem volt egyértelmű a dolog.

Vaj van a fülem mögött. Igen van. Én is leugattam a csákó fejét igazi ízes vidéki tájszólással, amire nem vagyok büszke.

A Bélának mondtam, hogy mikor történt az eset, plusz a forgalmist. Igencsak könnyen utána nézhetett volna. Mellesleg igen meglepődtem, amikor az illetékes úgy fogadott, hogy én vagyok a paraszt és most volt itt két tanúval a buszsofőr, hogy mit csináltam. Ki nem lepődött volna meg?

Aki meg az utasok közül gondolta, hogy tanúkat tudok majd szerezni.. ahhoz csak annyit, mire visszaértünk a buszhoz a forgalmiból, a busz eléggé tele volt, mindenki ment volna már vidékre. Ilyen esetben elég nehéz a tömeg támogatását kivívni.

A kocsibeszerzéshez meg annyit, hogy akkor egy éve végeztem az egyetemen, volt egymillió diákhitelem, fizettem az albit - tehát éppen azon tanakodtam, hogy a maradék pénzemből porshet vagy ferrarit vegyünk éppen. De azóta ez szerencsére megoldódott apósom által, és mint írtam, már nem buszozunk. A blöki ott ül a hátsó ülésen.

Amúgy meg igen szar volt ott állni rakás csomaggal, kutyával, kissógórral, kiszolgáltatva egy ilyen csákónak.

Mindegy, szerencsére elmúlt és remélem nem kerültök hasonló jó helyzetbe ti is. Ha valakinek valami kérdése van a történettel kapcsolatban, állok rendelkezésére.

Mooney 2008.02.11. 21:47:31

Sziasztok!

Én vagyok a "picsa". Fülembe jutott, hogy megjelent a történetünk a neten...gondoltam elolvasom mennyire fedi a valóságot. A kutya 8 kiló volt, és most se sokkal több. :) Már 5 éves, és kocsival utazik. De 4 éves koráig csak és kizárólag tömegközlekedéssel utazott. Olyan mélyen tud aludni a buszon, metron, villamoson, hogy nem gondolnám, hogy ez neki kínzás. Városi kutya, ehhez szokott.
De nem is ez a lényeg... hanem, hogy a párom lefelejtette a történet csattanóját. A buszsofőrt hiába jelentettük volna fel, semmi nem történt volna, mert mint a kalocsaiaktól megtudtuk, szerződéses sofőr volt, akit nem rúgnak ki, meg igazából semmmit nem tennének vele...ennyi.
süti beállítások módosítása